ان الله یحب المتوکلین
بهره برداری از ۶ پروژه عام المنفعه شهرداری لنگرود در دهه فجر با ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان
بهره برداری از ۶ پروژه عام المنفعه شهرداری لنگرود در دهه فجر با ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود، صادق صادق پور در پنجمین روز از دهه مبارک فجر در مراسم افتتاح پروژه های شهرداری که به صورت متمرکز در درویشانبر برگزار شد و در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز دهه فجر انقلاب و تبریک این ایام اظهار کرد: دهه فجر فرصتی است تا درسالروز انقلاب اسلامی گوشه ای از دستاوردها و خدمات دستگاه های مختلف کشور به مردم در عرصه وسیع تری اطلاع رسانی شود.

وی با بیان اینکه وظیفه مسوولین خدمت بی منت برای مردم است، گفت: مردم در چهل دهه از عمر انقلاب پایداری و وفای به عهد خود نسبت به انقلاب را ثابت کردند و هیچ مسوولی نمی تواند برای خدمت به مردم کم کاری کند.

شهردار لنگرود با بیان اینکه شهرداری یکی از نهادهای خدمت رسانی است که دارای بیشترین مراجعات و خدمات به شهروندان است، افزود: در دهه فجر انقلاب امسال، ۶ پروژه عام المنفعه به ارزش تقریبی ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد که در طول مدت انجام این پروژه ها توسط پیمانکاران برای ۱۳۶ نفر به صورت موقت اشتغال زایی شد.

صادق پور با بیان اینکه لنگرود توسط رودخانه به ۲ بخش تقسیم شده و علاوه بر مواهبی که دارد در موارد بحران دارای تهدیدات طبیعی نیز می تواند باشد، تصریح کرد: رودخانه ها به عنوان شریان های حیات بخش زندگی برای ادامه حیات بشر از اهمیت زیادی برخوردارند و در راستای جلوگیری از رانش زمین و تثبیت بستر، شهرداری لنگرود اقدام به دیواره سازی رودخانه در مسیر درویشانبر با ۶۵ متر طول انجام داده که یکی از پروژه های مورد بهره برداری شهرداری در دهه فجر است.

به گفته وی، در طی سال های گذشته نیز بخش های دیگری از رودخانه دیواره سازی انجام شده بود که برای سال آینده نیز درصورت تخصیص بودجه، بخش دیگری از رودخانه، دیواره سازی و تحکیم بستر انجام خواهد شد.

شهردار لنگرود با بیان اینکه بتن ریزی کوچه ها به متراژ ۱۰۰۰ مترمربع یکی دیگر از پروژه های قابل بهره برداری است، گفت: تعدادی زیادی از معابر و کوچه ها مانند بن بست فاتح، بینش ۱۳، راه پشته، پشت ایستگاه چاف سابق و کوچه نرگس جاده لیلاکوه و غیره به متراژ ۷۵۰۰ مترمربع نیز آسفالت شد سومین پروژه شهرداری در دهه فجر است.

صادق پور لوله گذاری کوچه ها در راستای جمع آوری و دفع آب های سطحی به متراژ ۷۰۰ مترطول را از دیگر برنامه های مورد بهره برداری در دهه فجر دانست و بیان کرد: لایروبی کانال کیاکلایه به سمت دریاسر به متراژ ۱۰۰۰ متر طول پنجمین پروژه قابل بهره برداری است که این لایروبی با توجه به نزدیک شدن به فصل نشا برنج و باز کردن مسیر آب به سمت مزارع کشاورزی انجام شده تا کشاورزان در این مورد دغدغه ای نداشته باشند و علاوه بر آن درموارد بحرانی موجب دفع و هدایت آب های سطحی می شود.

وی با بیان اینکه پیاده رو یکی از نیازهای همه شهروندان است تا در عین اینکه بتوانند در مسیر مشخص و سالم رفت و آمد کنند دارای شکل و زیبایی شهری نیز باشد، افزود: پیاده روسازی مسیر جنب بیمارستان امینی به سمت چهارراه طالقانی و ورودی دانشگاه پیام نور به متراژ ۷۰۰ متر مربع نیز ششمین پروژه ای است که در طول دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و مسیرهای دیگری نیز در حال انجام پیاده روسازی است که بعد از پایان به بهره برداری می رسد.

شهردار لنگرود با اشاره به اینکه پروژه های زیادی در سال جاری در شهر لنگرود انجام شده است، تصریح کرد: اعضای شورای شهر برای سال ۱۴۰۱ بودجه ای معادل ۱۸۰ میلیارد تومان تدارک دیدند که ۱۰۲ میلیارد آن به پروژه های عمرانی اختصاص داده شد که تا پایان آبان ماه امسال بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان تحقق یافته است.

وی با بیان اینکه از ۲۸ آبان ماه گذشته که بنده به مدیریت شهری آمدم توانستیم ۳۵ میلیارد تومان را محقق کنیم، گفت: از ابتدای فروردین بیش از ۶۵ میلیارد تومان نیز برای پروژه های عمرانی هزینه شده است.

 


طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان